Download MOVIE freee :D

Assalamualaikum
Hari ni aku nak share macam mana nak download movie secara free kat internet. Banyak aku search kat internet nak download movie yang baru keluar pawagam , tapi banyak yang keluar macam utorrent la, macam-macam la.pening gak aku,mintak duit ke ? Ada orang cakap ade caranya supaya leh download free, tapi aku tak tahu .So , aku biarkan jela,, Aku teruskan pencarian kat youtube.com dan akhirnya berjumpa juga cara nak download movie free.
Laman webnye untuk download movie free ialah myegy.com
Kat sini juga aku akan ajar cara-caranya nak download movie kat myegy.
Kalau korang tak paham sangat apa yang aku cuba sampaikan kat sini,boleh la search kat youtube. tulis macam ni; download movie at myegy.com

Step-step nya adalah seperti berikut :
1. Pergi laman web myegy.com (laman web ni orang arab kot yang create ,dah bahasa arab XD)
2. Klik kat yang dibulatkan dalam gambar di bawah



3. Next, tulis lah tajuk movie yang korang nak kat kotak yang aku bulatkan ,contohnya macam aku nak download movie 'green hornet' .pastu tekan la butang seakan butang 'search' dalam bahasa arab sebelah die tu.



4. Lepas korang tekan butan seakan search tu, akan keluarla page lebih kurang macam gambar kat bawah ni . Apa yang korang perlu buat ialah isilah captcha code yang dia bagi tu kat kotak kosong(lihat gambar)



5. Next step, lepas korang dah isi captcha code tuh, scroll bawah sikit. Tekan butang seperti yang dibulatkan dalam gambar.



6. Dah tekan belum ?? Kalau sudah , akan kluar lah page lebih kurang seperti dalam gambar.



7. Pilih lah yang mana satu antara senarai yang dia bagi tu , itu semua antara yang berkaitan dengan movie yang korang nak. Contohnya,aku pilih yang atas skali (tak semestinya tu, yang laen leh jugak). Lepas dah pilih mana satu yang menjadi pujaan hati XD, korang scroll bawah sikit dan akan terpampanglah link-link untuk download movie tersebut :)
Pilih lah mana satu yang korang nak
'the choice is yours' :)




8. Contohnya, aku pilih hotfile punya link. Dia akan direct ke page macam kat gambar bawah ni. Pastu, klik yang aku bulatkan kat bawah tu.




10. Page macam ni pula akan keluar setelah korang klik benda alah tadi. Tanpa membuang masa, tekan butang seperti yang aku bulatkan kan tuh :)




11. TADAAAA ! Keluar lah laman web hotfile sebab itu lah link download yang aku pilih tadi.So, ape tunggu lagi ,tekan lah download !!! ..hehe :)
Tapi sesetengah orang akan mengalami masalah macam dalam gambar di bawah :



Jangan risau ... masih banyak lagi link yang disediakan tadi, ingat tak ??! bukan hotfile punya link je yang die bagi ..jadi pandai-pandailah cari mana yang berkenaan.

Kalau tak paham, boleh la tanya kat sini. Kalau malu nak bertanya , search lah kat youtube okay...hehe
Sekianlah tutorial berkenaan nak download movie kat myegy.com
*Peringatan, kebanyakan movie kat egy ni movie english je yang ade.kalau korang nak movie melayu ke anime ke dan macam-macam movie lagi,kat sni lah tempatnya KLIK SINI

Berjumpa lagi di lain hari dan masa XD

No comments: