Akibat Follow Terlalu Banyak Blog

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :)

Inilah masalah yang aku alami semenjak 3 jam yang lepas :


aik....mana pergi reading list aku ?

Sebenarnya, sudah banyak kali perkara ini berlaku kepada aku. Seperti biasa, aku akan refresh balik dashboard dan lepas tu akan keluar reading list macam biasa. TETAPI, kali ini tidak lagi. Walaupun dah refresh banyak kali, ianya tetap tidak keluar! Hey blogspot, apa sudah jadi haaa?!
Di sini beberapa kemungkinan sebab apa reading list aku tak keluar-keluar :

Aku follow banyak sangat blog 
Jika dilihat pada jumlah followers di blog aku sekarang, lebih kurang itulah jumlahnya aku follow blog orang lain. Jumlah yang besar ke tu?

Pihak Blogspot tengak update website mereka
Kalau ini betul, harap-harap pihak mereka dapat menjalankan proses update dengan cepat. Aku nak skodeng latest entri geng-geng blogger aku ni !

Aku follow banyak sangat blog
Ehhh, itu dah sudah.. hehe

Korang pernah kena macam ni tak? Kalau ye, korang pun follow banyak-banyak juga ke?
Peace (Y)

18 comments:

Unknown said...

bape byk ko follow?? aq punye 87 je kot..

Unknown said...

tak pernah pun... tp, blog penah ilang... google spam kn... 3 hari merana...

http://www.mohdfaizulosman.blogspot.com/2011/11/cuti-cuti-malaysia-mari-melawat-johor.html

Cik Puan Muda Umi said...

slalu gak jadi..pastu nk tekan manage tu,kuar error..sampai skang error lagi so tak leh nk check la berapa byk blog sy folo..haha..:)

Mohd Zakwan Zain said...

Anith : aku ada tulis la kat atas tu... jumlah aku follow blog lebih kurang sama dengan followers aku skrang...



Faizul : blog zakwan penah kena remove jugak ..tapi sekejap je dah dapat balik lepas buat recovery ;)

Amalina Lee said...

Lina dah 4 bulan jd mcm ni :( Rasanya sebab follow guna navbar dan widget ala2 tumblr tu lebih 300 org.

Unknown said...

Kadang2 jadi jugak kat sini .. =)

www.anastasyea.com

Mohd Zakwan Zain said...

Lina : mak aii.. 4 bulan.. lama tu !


Anastasyea : oh yeke ? lepas dah refresh ok balik kan ?

Kongsi Apa2 Aje said...

pergh..bahaya ngat...huhu. baru admin tahu (^_^)

nuyui a.k.a miss YUI said...

dah berminngu jadi camni..mula2 tension,lama2 nantakla dia..

hehe..

Mohd Zakwan Zain said...

Miss YUI: zakwan mula2 tension jugak.. skrang dah tak ..hehe :)

Ms. Brighten said...

susah gak camni... kena bnyk sabo je la..

M'Rie R'Nie said...

tak do maknonya. den lepas tukar e-mail. lg ar. kejap ado kejap tak do. walhal 30++ jer pon polo blog. blogspot tgh upgrade sistem kot.

Mohd Zakwan Zain said...

M'rie R'nie : yela kot.. aku pun tak tahu ..haha

MalizaMah said...

saya pernah alami juga.. pastu saya tukar version... hahaha... ok balik.. pastu tukar balik..
hahaha....
ermmm..
pasal BE tu kan.. saya pun tak dpt.. tak pernah merasa...
ada gak kengkawan yg dpt.. gelak2 kan saya bila say akata sy dpt 50sen seminggu dr nffng.. dia gelak.. hmmm... blog saya tak lah hebat mana.

Mohd Zakwan Zain said...

Alieza: aik, tukar2 version baru OKay balik eh?hoho
blog Zakwan pun takde la hebat mana jugak..

Tukang Kentut said...

Bro, aku pun ad masalah mcm ni juga..tp blog aku baru lagi n aku baru je sempat follow beberapa blog lain..memang hairan bin pelik gak di buatnyer..

Mohd Zakwan Zain said...

Tukang kentut: peliknya nama tukang kentut...haha XD
aku rasa blogger tengah update dia punya servis kot?

Unknown said...

saya follow lebih dari 300 blog, dan terjadi galat. gimana nih solusi nya? tolong ya beritahu aku :DD