Modify kalkulator 350 jadi 570 !

Assalamualaikum :)
Haaa ! Hari ni aku nak ajar ,satu trick yang agak menarik juga ,dan dapat menjimatkan duit terutamanya pelajar yang dah naek form 4 tu,korang dah tak boleh guna kalkulator yang 350 tu kan ,sebab takde equation la dan macam2 msalah lagi. Jadi ,hari ini nak kongsi lah trick /hack kalkulator 350 menjadi 570 .sebelum tu ,kredit kepada Khairul Arif (ex-classmate aku) yang ajar benda ni,kalau tidak tak tahu menahu aku.apa-apa pun,kalau korang tak paham ape yang aku cakap kat sini, pergilah search kat pak cik google .huhu
Step bermula
1.Mule2 on la dulu kalkulator tu
2. Tekan mode > reg > mode > quad
3. Tekan 9 > tekan butang 'M+' sampai nombor kat skrin cecah 40,korang stop !
4. Tekan butang replay bawah sampai kluar 'freq 1'
5. Lepas tu,tekan butang 1 dan 3 berselang seli sampai dah penuh dan tak boleh tulis lagi.
6. Tekan butang '=' dua kali.
7. Tekan butang 0 and then 1
8. Tekan butang 'sin' lepas tu butang 'tan'
9. Tekan butang 1 lepas tu 3 .
10. Pastu ,tekan '=' . Nanti kat skrin akan tertulis 'math error' .maknanye, korang dah berjaya ! Tahniah-tahniah ..hehe..
*Peringatan penting- elakkan tekan butang on , kalau tidak ia akan bertukar balik kepada yang asal,benda ni bukan permanent ,kalau korang biar kalkulator on lame2 pun,die akan off sendiri.pastu kena buat lah sekali lagi.
kalau ada persoalan comment kat sini aku try jawab.huhu
sekian =)

No comments: