Seterika yang menyakitkan hati

Assalamualaikum

Aku ada 3 seterika kat umah ,
2 macam b*****g
Lagi 1 working perfectly walaupun dah lama beli .Tengokk ,barang lama juga yang tahan. Tapi dah sampai umur dia sbb aritu aku guna api keluar !terkojut den . Cuak,gelabah ,jerit macam pompuan time tuh .lol
Selamat tinggal seterika yamg telah lama berkhidmat untuk aku.

Yang lagi 2 seterika tu ,satu mak aku beli kat Mekah .satu lagi dapat hadiah .
Yang mak aku beli kat Mekah tu pelik seterikanya, tak paham aku nak gunanya, sebab ape aku cakap pelik? Sebab kalau macam seterika biasa, boleh tukar2 kepanasan dia kan,tapi yang ni takde -.-
Tutup buka suis la jawabnya .lagi pelik, saiz nye comel je .saiz tapak jari aku kot . Seterika ni memang macam b*****g la , cite nye macam ni ,ni setahun lepas punya cita. Haha
Emm, aku dah guna baju melayu putih untk kegunaan ke sekolah sejak form 1 ,bajunya sama je :S
Masa aku form 3(skrang aku dah form 4) barula ada niat nak beli baju baru, dah beli tu ,keesokannya aku nak iron la baju tuh, ialah ,takkan nak pakai baju kemot2 ,tak manis orang pandang .haha .
So ,aku iron baju guna seterika yang comel loteh yg dbeli oleh mak aku di Mekah. Tula pertama kali aku guna seterika pelik tu, tak paham cara nak guna nya. Habis baju melayu baru aku tu ,lawa je lubang yang dibuat oleh seterika tu kat atas poket sebelah butang baju .HAMPEH BETUL -.-
Baju je rosak. Seluar nya maseh ade kan? Huh .sluar nye pun samee je -.- ,baru seminggu guna dah koyak -.-
Macam b*****g ! Walhal, seluar baju melayu yang aku guna sejak form 1 tuh maseh elok dan takde koyak (ada koyak skit,tapi tak obvious sgt).
Habes segalanya ,takpe, segala yang Allah takdirkan,ada hikmah di sebaliknya(tapi smpai skrang aku tak tahu ape hikmahnye.hehe).
Redha je lar .
Tu seterika yang dari Mekah ,lagi satu yg mak aku dapat sbgai hadiah .Seterika tu bukan kemain "canggih" sampaikan aku tak paham nak gunanya .haha.
Ada letak air, steam,pelaras haba la bagai .Tapi ,masalahnya sekarang .apehal baju aku tak lurus-lurus ni -.-

ouh okay, letak air baru gosok eh ? Aku dah buat tu tapi ,same je ,malah ada kesan hangus sikit kat lengan baju sekolah aku -.-"
"thank you very much"..
Time kakak aku guna seterika tu ,habes kain alas koyak .haha , bukan satu,tapi dua kain koyak .haha
Angah Angah. Belajar dari adik ha, dah pandai dah guna seterika tu akhirnya (bukan sepenuhnya mahir). Hahahaha , apa-apa pun, aku harap mak aku beli seterika baru yang macam dulu punya aku pakai
>.<

Jangan marah nye encik "seterika"

Sekian @.@

3 comments:

mizayien said...
This comment has been removed by the author.
Mohd Zakwan Zain said...

Hahaha, mane ada kutuk .mana hadiah dikwan ! !

Mohd Zakwan Zain said...
This comment has been removed by the author.