Cara Paling Mudah Untuk Letak FB Share/Like Button Di Blog

Assalamualaikum, salam sejahtera semua :)

Di setiap entri aku, perasan tak ada butang Share dan Like khas untuk Facebook ?
Korang nak tak macam tu ?
Tutorial yang aku akan ajar harini AMAT MUDAH untuk diaplikasikan. Betul2 senang , tak macam website2 lain yang ajar step-step yang amat menyusahkan .
Jom ikuti step-step yang berikut :

1. Pergi ke Blogger Dashboard anda.

2. Klik Design > Edit HTML.

3. Tick checkbox di sebelah Expand Widget Templates.

4. Cari kod ini..

**Untuk memudahkan kerja mencari , tekan CTRL+F dan masukkan kod di atas.

5. Just below the above code, paste any of the below code snippet, and save the template ! (ceh, speaking .hehe)

----> Dapatkan kod-kod untuk kotak Share dan Like button di [SINI]

Aku dah cakap, mudah je nak buat ...
Harap korang faham tutorial ini.. Kalau tak paham boleh tanya di ruangan komen , aku akan cuba sebaik mungkin untuk menjawab persoalan korang..
Sekian.. Peace (Y)

p/s: aku baru je tukar template LAGI, okay tak berbanding yang dulu ?

6 comments:

Sunah Sakura said...

ehe..da letak dah.. ;)

Mohd Zakwan Zain said...

dah letak dah ? bagus bagus..hehe

Unknown said...

dah ade. thanks awak! :)

Mohd Zakwan Zain said...

shasshaDanial : sama2 :D

Nur Hazirah Shahrin said...

tade lha.. da tekan ctrl+f tp still ta jumpe... TT^TT

Mohd Zakwan Zain said...

takde kod tu ? cuba carik kod ini pula
< data :post .body/ >

*takde jarak.