Insaf Aku Apabila Tengok Video Ini

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua ..

Petang tadi aku keluar pergi CyberCafe dengan kawan aku sorang ni .. Kat CC tu , dia bukaklah satu video ni .. Astagfirullahhalazim <---ayat spontan yang keluar dari mulut aku sebaik sahaja aku melihat video ini ..
Tetiba aku rasa macam terkejut , terkaku sebentar sambil menginsafi kekuasaan Allah SWT ..
Tengok video ini , nescaya korang juga akan rasa seperti apa yang aku rasa.


Tajuk Penuh video ini di Youtube : Siapa sangka, Malaikat Izrail datang, ketika bermain Bola (IPH's video).mp4


Waktu aku tengok lelaki tadi tu meronta-ronta, Astagfirullahhalazim ..Dashsyat ..
Si kawan aku yang tunjukkan video tu kepada aku pulak selepas dah habis tengok video tu , dia asyik termenung je , pastu duduk diam-diam dan berfikir sejenak.. Dia siap tanya aku lagi , "Dikwan , kau rasa dah cukup ke amalan kau untuk menghadapi kematian? "
Aku diam jap lepas tu baru lah aku jawab .. "Tak" ...
Soalan yang sama aku ajukan kepada kawan aku .. dia pun cakap "Tak" ..

..............
....................
........................

Malam ni , atau lebih tepat lebih kurang pukul 10.00PM tadi , aku sekali lagi tengok video tersebut .. DAN opsss ..
aku tertinggal untuk membaca sesuatu yang penting berkenaan video itu..

klik Gambar untuk lebih jelas ..

APA KES ?
AKU DAH MULA KONFIUS .
RUPA-RUPANYA SEMUA INI ADALAH TIDAK BETUL .
ORANG YANG INJURED TADI BUKANNYA MATI , TETAPI ...
baca lah sendiri di ruangan komen video itu ..

Walau apa pun , kita mesti ingat , kematian boleh mendatangi kita pada bila-bila masa sahaja ..jadi , kita haruslah bersedia ..
Aku nak ambil kesempatan ini untuk meminta maaf jika di sepanjang aku menaip entri (apa2 juga entri yang aku pernah taip) , ada pihak2 yang terguris hatinya ... Mintak maaf ye , walaupun belum hari raya lagi ..hehe

Sekian.. Peace (Y)

2 comments:

rafi said...

mmg x mustahil pon,,, ak sndri prnah mgalami kejadian yang hampir same, member baik aku sndri lak 2

Norhisham Nordin said...

mmg maut boleh menjemput bila2 masa... bila kite dah teringat mati, kire bagus tu spy kita boleh muhasabah diri tentang dosa yg lepas... kan bagus camtu kan..?