Origami Kertas Paling Awesome Pernah Aku Jumpa !

Assalamualaikum, salam sejahtera semua :)

2 Minggu lepas, ada kawan aku sorang ni datang dan bagitahu yang dia minat origami. Dia belajar origami yang jiwang-jiwang woo, macam origami Heart sebab dia nak kasi awek dia . hehe
Aku bukan nak bercakap pasal kawan aku ni .Tengok gambar2 di bawah ni , ini merupakan origami paling hebat pernah aku jumpa sepanjang hidup aku !Dan paling bangganya , aku boleh buat origami ini malah dah ajar kawan-kawan aku kat sekolah <-- Bajet je, hoho


Itulah origaminya ! Aku cakap itulah origami paling awesome pernah aku jumpa sebab origami ni lain daripada yang lain . Ianya boleh berubah-rubah dan mudah untuk membuat origami ini ..
Bentuk yang asal ialah bulat , kemudian berubah menjadi shuriken (macam dalam gambar) .
Nak belajar tutorial origami di atas ? Jom layan video ini ..ikuti step betul2 ye..


Selesai dengan origami di atas, origami Boomerang pula ..
Tahu kan boomerang tu apa ? kalau tak tahu , klik SINI , ehh silap , klik SINI .hehe
Tak yah membazir duit untuk beli boomerang, baik korang buat sendiri dengan menggunakan sehelai kertas sahaja ! Gambar di bawah ni contoh boomerang yang diperbuat daripada kertas :


Korang berminat nak belajar ? Ikuti tutorial di video ini ..


Awesome kan ? Memang betul kata orang yang buat tutorial boomerang tu , mungkin korang akan leka bermain boomerang selepas berjaya membuatnya .. Aku main nak dekat 1 Jam kot , sampai berpeluh sakan ..haha , takde keje =,=

Sekian perkongsian aku buat hari ini .. Peace (Y)
p/s : Kalau origami anda tak menjadi, cubalah sampai menjadi ! Ingat , Practice Make Perfect :D

7 comments:

My Name is Mar said...

Baru nak cakap macam shuriken...
Teringin lak nak tengok NARUTO..
Huhuhu...

Niat sahaja pun dapat PAHALA

Mohd Zakwan said...

wow. Mar minat Naruto ke ? samela :D

anamizu said...

wahhhh semart3!! :)

Bella said...

Wah shuriken 8 gigi...
selalu nampak shuriken 4 gigi...
menarik ni..

Mohd Zakwan said...

anamizu : smart kan ? apa lagi , try lah buat ..hehe :)

Mohd Zakwan said...

Bella : bukan setakat 8 gigi je , malah boleh berubah-rubah bentuk lagi :D

juruteknik ayam said...

owh blh tahan...tp aku xminat kertas2 ni...aku buat boomerang aku sendiri drpd kayu,papan,pvc board,fiber board or ape2 particle yg ringan...confirm patah balik klu btul cara baling nya...n tiap2 ptg aku slu main boomerang kt padang or taman or tpt2 lapang...aku slu main kt tmn tasik titiwangsa....klu nk aku buatkn blh xde hal,1 boomerang aku jual rm10 n keatas..brgantung kpd saiz n kualiti laa kn...ape2 korg blh cntact aku 017-3147976 hafiz