Feature Terbaru Facebook:Free Video Call [TUTORIAL INSTALL]

Assalamualaikum, salam sejahtera :)

Beberapa minit yang lepas, aku baru je tahu yang Facebook melancarkan feature terbaru mereka iaitu Free Video Call dengan kerjasama syarikat Skype . Yee , aku tahu aku loading =.=
Tapi korang tak perlu berdaftar dengan Skype pun untuk menggunakan feature ini , ada Facebook je dah boleh guna . Mudah kan ?

Jom ikuti step-step yang berikut macam-mana nak buat Video Call dengan kawan2 FB kita :

1. Pergi ke link ini ---> http://www.facebook.com/videocalling

2. Klik pada butang yang aku bulatkan kat gambar bawah ni dan ikuti arahan-arahan yang dinyatakan untuk install feature video call ini . Install tak lama pun , sekejap je . Lebih kurang lima minit..


Selesai install , sekarang anda dah boleh menggunakan video call ni ... Pilih kawan di senarai chat dan tekan lambang video call .. Pastikan dia ada webcam ye , kalau tak , sampai bila-bila tak dapat , haha =.=

Tutorial mudah tetapi amat berguna .. kalau rasa informasi ini berguna, share dan like lah untuk perkongsian bersama rakan-rakan anda ..hehe
Sekian... Peace (Y)

p/s : tadi aku try video call dengan sedara aku [ni blog dia], patutlah tak dapat-dapat, rupanya dia guna laptop dia yang tak da webcam ..lol

No comments: