Berita Baik buat Para Perokok Tegar !

Assalamualaikum , salam sejahtera :)

Ini serius dan bukannya main-main..Berita baik buat para perokok tak kira lah di Malaysia ke ,Luar negara ke, korang akan hidup lebih lama daripada orang yang tak hisap rokok !
Mungkin kebanyakan kita sudah mengetahui fakta ini ,tetapi tak pe lah ,meh aku kongsi dengan korang semua (yang dah tahu ,pergi main jauh2 ! hoho)..
Sebab ape aku kata orang yang hisap rokok lagi lama hidup ? Sebab ..diorang dah biasa dengan asap rokok..Dah hisap rokok ,mestilah asapnya pun dah biasa dihidu..



TETAPI , kesian kepada orang yang tak merokok (AKU LAH TU ,hehe) ..tak pasal-pasal boleh mati cepat ,sebab paru-paru mereka ni tidak biasa dengan asap rokok ,jadi cepat lah mereka mamppp FULLSTOP .kehkeh

3/5 ahli keluarga aku merupakan perokok ,jadi Setiap Hari ,aku TERPAKSA menghidu asap rokok yang dihasilkan oleh mereka, memang terseksa juga la ! Kadang-kadang tu terpaksa tutup hidung ,tapi apa gunanya ,molekul udara adalah sangat halus jadi ayam-ayam je asap rokok masuk ke hidung aku..

Sudah berapa kali aku cakap dengan family aku ,henti-henti la hisap rokok.. Tapi faham-faham la ,dah start ,memang susah nak berhenti bak kata diorang..
Jadi ,ingat-ingatlah semua,jangan mulakan . Sekali cuba , musnahlah kehidupan korang ...Keh keh..

Jika kita tengok anak-anak muda sekarang ni ,dulu sorok-sorok hisap rokok ,sekarang ?
Kalau boleh tu siap nak tunjuk depan awek lagi ,kononnya macho .. Tapi tidak bagi aku !

Entri ni merupakan luahan hati aku terhadap perokok-perokok tegar ,..tolonglah berhenti ..
Dengan merokok ,banyak karbon dioksida dihasilan ,semakin panasla bumi. .
Bukan itu je , sel otak anak-anak juga akan turut terjejas ,korang nak ke anak-anak jadi bodoh ?? Sanggup ??

Waktu aku bekerja nanti ,aku nak cipta sebuah alat yang dapat menapis udara (letak kat hidung ,haha) khas buat mereka yang tak merokok, yelah ,kesian diorang (aku)..haha

Sekian..Peace (Y)
P/s : sorry ayat skema macam tulis karangan format SPM .kui kui

12 comments:

Athirah Nordin said...

alat penapis dekat hidung? hebat (Y)

Mohd Zakwan said...

Yess,penapis dekat hidung ..senang sikit ,tak yah nak hidu asap rokok ,haha :D

.izzati liyana. said...

bagus entry ni. kalaulah semua org sedar mcm u. xpyh nk macho sgt lah kan rokok dpn awek. minah rempit yela suke. pompuan bese mane bg bf dorg merokok. macam mintak bunuh diri sendiri pulak. & yes, jangan mulakan!

Budak Botak said...

He3, cipta cepat2...

Lulu Caldina said...

tahniah menang..

http://alieff.com/2011/06/keputusan-rasmi-ga-header-template-blogspot-alieff-com/

alif ismail said...

tertarik dgn ayat ni..

"ayam-ayam je asap rokok masuk ke hidung aku.."

sape2 leh tak tolong explain kat alif...huhu...

cahayabintang said...

tak suke org merokok. busuk kot!

Mohd Zakwan said...

Izzati : betul tu ,jangan mulakan..bagusla bersendapat ..hehe

Mohd Zakwan said...

Budak botak: huih ,tak boleh tergesa-gesa .ilmu pun tak cukup lagi nak cipta alat tersebut ,hoho

Mohd Zakwan said...

Lulu : thanks :)

Mohd Zakwan said...

Alif : maksudnya .. Mudah-mudah je asap rokok masuk ke dalam hidung aku..
Ayat bebudak sekarang ,he3 xD

Mohd Zakwan said...

Cahaya Bintang : memang busuk kan.. Siapa la yang mencipta rokok ni .. Haish ..